Köpvillkor

Allmän information

Wild Deal
info@wilddeal.se

Betalning

Vi accepterar följande kort: Visa, Mastercard.
Vi tar inte ut kortavgift.

Betalningen dras först från ditt konto när varan skickas.

Frakt

Frakt på Wilddeal.se är gratis för prenumeranter, för icke-prenumeranter kostar det 29: -. Ditt paket kommer att levereras med GLS/PostNord till närmaste paketlåda/butik

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp i 14 dagar efter den dag du har fått varan i fysisk besittning. Du behöver inte ange någon särskild anledning för att utöva din ångerrätt. 

För att kunna utöva ångerrätten ska du inom 14 dagar efter du mottagit varan meddela oss att du vill använda dig av din ångerrätt (t.ex. via ett brev avsänt per post, fax eller e-post). Du kan även använda ångerrättsformuläret som finns i dessa Köpvillkor. 

Du kan inte ångra köpet genom att vägra att ta emot varan utan att meddela oss samtidigt.

Återsändande efter ångrat köp

Om du har ångrat ditt köp ska du återsända varan till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 från att du har informerat oss om att du vill utöva din ångerrätt.

Om du har köpt flera varor hos os i en enkelt order, har du möjlighet att returnera en eller flera varor.

Du står själv för direkta kostnader i samband med återsändandet av varor till oss. Det tillkommer även en returkostnad för ej uthämtade paket.

Du ansvar för varan under transporten tillbaka till oss.

Skadat/defekt vara

Är ditt produkt blivit skadat eller har det en defekt ved levering? Så är det viktig att du ger våran kundservice besked så snabbt som möjligt på e-mail info@wilddeal.se.

Här får du instrukser om hur forloppet/behandlingen kommer till att foregå. Det är viktigt att du fölger dem, så saken kan behandlas snabbast möjligt.

Vi gör uppmärksom på att ärendehanteringen kan ta upp till 24 timer

Varens tillstånd, när du sänder den retur

Om en varas värde är nedsatt när vi mottar den och det beror på annan hantering än den som är nödvändig för att kunna fastslå varans art, egenskaper och sättet som varan fungerar på, står du själv för sådan värdeminskning. I dessa fall kan vi inte sälja varan till en annan kund och varan är därför utan värde för oss. Du kommer i sådana fall inte kunna få dina pengar återbetalda.

Om du köpt en vara som trots vår kvalitetskontroll ändå är felaktig, har du rätt att reklamera varan. Om du vill reklamera din vara ber vi dig att returnera till os. Skriv til info@wilddeal.se så återkommer vi med instruktioner för retur.

Återbetalning av köpsbeloppet 

Om du utnyttjat din ångerrätt på en hel beställning, återbetalar vi alla betalningar vi har mottagit från dig avseende köpet du ångrar, inklusive eventuella fraktkostnader, som du själv betalat för leverans av dina varor. Vi är emellertid inte skyldiga att återbetala avgift eller ev. extrakostnader som har uppstått p.g.a. att du valt en annan leveransmetod än den billigaste typen av standardleverans som vi har erbjudit dig eller om du endast ångrar delar av ditt köp.

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter den dag vi mottog ditt meddelande om att du önskar ångra ditt köp. Vi har dock rätt att vänta med återbetalningen till dess att vi mottagit varan i retur från dig, eller till dess att du har lämnat dokumentation som styrker att du returnerat varan.

Vi genomför återbetalning med samma betalningsmetod som du använde dig av vid den ursprungliga transaktionen.

Varan sänds till:

När du vill byta / returnera en artikel, skriv till info@wilddeal.se, så återkommer vi med instruktioner för att returnera artikeln.

Reklamationsrätt

Reklamationsrätten regleras under konsumentköplagen och ger dig rätt att klaga på en vara inom en bestämd tidsperiod, i Sverige gäller 3 år för privatpersoner. Reklamationsrätten följer ursprungliga köparen och inte produkten. En reklamation ska vid upptäckt göras så snart som möjligt, skälig tid anges till 2 månader.

Du ombeds upprätta ett reklamationsärende eller kontakta oss, innan du skickar varan i retur. Om din reklamation godkänns, betyder det att du antingen kan få varan reparerad, ersatt med en ny, pengarna tillbaka eller ett avslag på priset, allt efter den specifika situationen.

Vid retur vid ångerrätten skall varan returneras i originalförpackning. Om originalförpackningen saknas leder detta vanligtvis till en försämring av försäljningsvärdet och wilddeal.se kan då debitera kunden för denna värdeminskning. I värsta fall kan avsaknaden av originalförpackning leda till att köpet ej kan hävas.

Alla produkter som returneras till wilddeal.se skall vara säkert förpackade. Alla tillbehör som medföljde i paketet skall returneras med den felaktiga varan.

Vid skador på varor orsakat av hanteringsfel, modifikationer, eller grovt missbruk, bortfaller reklamationsrätten.

Återsändande

När du vill byta / returnera en artikel, skriv till info@wilddeal.se, så återkommer vi med instruktioner för att returnera artikeln.

Personuppgifter och cookies

I samband med att du använder Webbshopen kommer vissa uppgifter om dig samlas in och behandlas av oss, vilket närmare beskrivs i Personuppgiftspolicyn (”Personuppgiftspolicy"). Personuppgiftspolicyn och information om cookies kan du även hitta på Websbhopen. Innan du beställer en vara i Webbshopen måste du acceptera vår gällande hantering av personuppgifter i Personuppgiftspolicyn.

Till wilddela.se, info@wilddeal.se:
- Jag/Vi (*) meddelar härmed att jag/vi (*) frånträder mitt/vårt (*) köpeavtal avseende följande varor(*) / tjänster(*)

- Ordernummer
- Beställdes (datum) (*)/Mottogs (datum) (*)
- Konsumentens namn
- Konsumentens adress
- Konsumentens telefonnummer
- Konsumentens underskrift (gäller endast pappersblankett)
- Datum

(*) Stryk det som ej är tillämpligt